Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Om onze gasten een aangenaam bezoek te garanderen, verzoeken wij u deze regels zorgvuldig door te nemen voor aanvang van uw boeking, het is ook van zelfsprekend dat u bij het maken van een reservering automatisch akkoord bent gegaan met de onderstaande regels :

Algemeen

  • U dient de gehuurde tijd te respecteren en tijdig te arriveren en ook weer tijdig de spa ruimte te verlaten. Bij het niet nakomen van deze regel zullen onze medewerkers de deur openen wanneer uw tijd verstreken is.
  • Te laat op uw boeking komen gaat van uw eigen tijd af.
  • U dient tijdig het complex te verlaten zo niet zijn wij genoodzaakt kosten in rekening te brengen aan u , en deze te verrekenen met de klanten na u.
  • Lange boekingen (longstay) tussen 21:30+ -09:00+, u kunt maximaal 1 uur te laat te arriveren dan uw aankomst tijd, dit dient u per sms/WhatsApp/mail door te geven anders sluiten wij de deur. (Wij wachten niet langer).
  • heeft u een boeking en bent u vertraagd ? wij wachten maximaal 30 min op u , hierna zal de boeking als no show worden verwerkt, houd hier rekening mee.
  • bij het maken van een reservering dient u de juiste gegevens in te vullen mocht er wat zijn , dan kunnen wij u bellen en mailen naar de juiste gegevens.
  • het personeel van vipspa heeft het recht wanneer er niet aan de gestelde regels gehouden word na volledige betaling de bezoekers uit het complex te ontzetten en/of te weigeren.
  • U kunt aan de balie alleen contant betalen wij hebben geen pin automaat.

Hygiëne en veiligheid

  • U bent verplicht te douchen alvorens gebruik te maken van onze faciliteiten, zo voorkomt u mogelijke verkleuring van uw badkleding.
  • Badkleding is niet verplicht.
  • Het is niet toegestaan producten toe te voegen aan het water & aan de sauna. Indien u dit wel doet wordt de schade op u verhaald. Dit kan erg hoog oplopen!
  • In verband met hygiëne is het gebruik van handdoeken in de sauna verplicht.
  • Het dragen van slippers is verplicht in verband met gladheid, om valgevaar te voorkomen.
  • Het is niet toegestaan u te ontharen of uw haren te verven in de spa, gebruik van henna of bruisballen, of op welke wijze dan ook te verzorgen waarmee u de wellness verontreinigt is niet toegestaan. Een boeteclausule is van toepassing. (Wanneer u in de week voorafgaand aan uw bezoek uw haren heeft geverfd dient u een zwemmuts/badmuts te dragen om verontreiniging van het water te voorkomen)
  • U dient uw sieraden af te doen alvorens gebruik te maken van de faciliteiten.
  • Het is niet toegestaan meegenomen drank of etenswaren te nuttigen.
  • De door ons verstrekte consumptie mogen alleen in de loungeruimte genuttigd worden. Een boeteclausule is van toepassing.
  • Het is niet toegestaan te roken. Onze rookmelders zullen afgaan en uw bezoek zal direct worden beëindigd en de kosten voor het verwijderen van de rookgeur zullen op u verhaald worden.
  • Het gebruik van verdovende middelen als drugs en alcohol is niet toegestaan.
  • Huisdieren zijn niet toegestaan.
  • Kinderen & baby’s zijn toegestaan vanaf 0 jaar onder begeleiding van een of beide ouders. De verantwoordelijkheid ligt volledig bij de begeleiding. Zwembandjes en dergelijke zijn verplicht als uw kind geen zwemdiploma heeft, kinderen die nog niet zindelijk zijn worden verplicht een zwem pamper te dragen deze dient u zelf mee te brengen .

Schade en overlast

  • Indien er schade aan een van de faciliteiten word aangericht, of ontstaat door onzorgvuldig gebruik, bent u als huurder aansprakelijk voor het compenseren van de schade, er zal een schadevergoeding aangerekend worden aan u.
  • Vip spa is niet aansprakelijk voor verlies of schade van uw eigendommen. Laat waardevolle goederen, sieraden e.d thuis liggen.
  • Wij vragen u de ontspannen sfeer van de wellness te waarborgen en derhalve geen luide muziek af te spelen op de muziek installatie binnen uw unit . volg de instructies op van het personeel. indien u de instructies qua muziek niet opvolgt heeft vipspa het recht u uit het complex te ontzetten.
  • Het verrichten van seksuele en onzedelijke handelingen zijn niet toegestaan. Seks gerelateerde fotoshoot is verboden , gewone fotoshoot is toegestaan.
  • Wij behouden ons het recht om elke persoon die dronkenschap of agressie vertoont of een gevaar voor zichzelf vormt of voor anderen het complex te verbieden.
  • Als gast bent u zelf verantwoordelijk voor het correcte gebruik van onze faciliteiten. In geen geval kan vipspa verantwoordelijk worden gesteld voor ongevallen of voor lichamelijke of materiële schade die veroorzaakt wordt door gebruik van onze faciliteiten.
  • Vipspa houd zich niet aansprakelijk voor eventuele vermissing of diefstal van door de gast meegebrachte goederen of waardevolle voorwerpen en aanvaard geen aansprakelijkheid ten aanzien van letsel aan personen en/of schade aan de door u meegenomen voorwerpen.
  • Er dient vooraf betaald te worden voor de entree van ons spa, mocht de klant niet betalen na het beëindigen van de spa sessie , stellen wij zonder gebreken een boete en een schadevergoeding aan.

Annuleren of wijzigen reservering

  • Het totaalbedrag van uw reservering wordt volledig 100% geïncasseerd indien de gemaakte reservering in minder dan 48 uur voor aanvangstijd van uw reservering wordt geannuleerd.
  • Indien u minder dan 48 uur voor aanvang van de reservering annuleert , kan u geen aanspraak maken op teruggave van betaling of /en het verplaatsen van de reservering.
  • Indien u korter dan 48 uur voor aanvang van uw sessie(boeking) een reservering maakt , is het niet meer mogelijk deze te annuleren of te wijzigen.
  • In geval van tijdig, meer als 48 uur voor reservering (min 48 uur voor aanvang) annuleren bent u het aanbetaalde bedrag kwijt (50% van uw reservering) Heeft u het volledige bedrag betaald, krijgt u (50% terug) wij storten geen volledige bedragen terug.
  • Deze annulering regels gelden ook in geval van ziekte symptomen of corona of dergelijke. U ontvangt een (betaalverzoek) per E-mail. Wij houden geen rekening met privé redenen, wij houden ons altijd aan dezelfde regels voor iedereen. Negeert u ons betaalverzoek? dan geven wij onze vorderingen uithanden aan een gerechtelijk incasso bureau met alle bijeenkomende kosten voor uw rekening.
  • Annuleren of wijzigen van reserveringen kunnen alleen schriftelijk via de door klant ontvangen website bevestigingsmail worden geannuleerd. * klik in uw bevestiging mail op annuleren* dan zal deze annulering onmiddellijk worden verwerkt.
  • Annuleren via de link in de bevestiging email is definitief *pas op houd hier rekening mee* wanneer u annuleert kunt u geen aanspraak meer doen op een boeking.
  • WhatsApp / sms / email / en Telefonische annuleringen worden niet aangenomen, en niet verwerkt (alleen via uw bevestiging mail link).
  • Als u uw afspraak wil verzetten dan dient u dit te doen minimaal (5 dagen) voor aanvang van uw reservering datum. Vipspa rekent €15,- omboekingskosten om uw reservering te verzetten.
  • Vip spa behoud zich het recht om een reservering eenzijdig te annuleren ,indien volgens onze database de klant zich niet aan de regels heeft gehouden in het verleden bij een van ons complexen. Vip spa geeft geen bedragen terug enkel alleen in de volgende uitzonderlijke gevallen wel , vip spa diende de reservering wegens een defect te annuleren of te wijzigen.
  • In geval van corona maatregelen bied Vipspa vouchers aan met de aanbetaalde waarde Vouchers/cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd worden.
  • belt u voor een mogelijke annulering , en wil u alsnog komen op uw gereserveerde boeking ? dan dient het restant van 50% onmiddellijk betaald te worden via een betaal verzoek na betaling blijft uw reservering staan, anders word uw reservering geannuleerd door ons en gaat uw aanbetaalde bedrag van 50% verloren en kunt u geen aanspraak meer maken op een boeking.
  • het maken van een boeking is definitief en heeft geen respons tijd .
  • houd er rekening mee dat u geen extra pakketten en arrangementen meer kunt annuleren binnen 48 uur *wij hebben alles al ingekocht
  • bij het maken van een boeking bent u als klant, zelf verantwoordelijk om de juiste datum en tijd in te vullen die u wilt, houd er rekening mee dat 00:00 in de avond verspringt naar een datum verder. houd daar rekening mee indien u een boeking in de nacht selecteert dat u wel de juiste datum kiest wij zijn hier niet verantwoordelijk voor.
  • Wij willen u graag inlichten voor u een boeking maakt bij ons spa dat : In Nederland is het wettelijk verplicht om aan alle zwembaden & bubbelbaden, een percentage chloor toe te voegen. Wij houden ons aan deze wet, Dit is zo bepaald, omdat chloor ervoor zorgt dat de hoeveelheid bacteriën in het water niet onacceptabel hoog wordt. Het toevoegen van chloor aan het zwemwater voorkomt dat mensen worden besmet met ongewenste bacteriën en zo wordt men beschermd tegen ziekten en infecties. Irritatie beperken na blootstellen aan chloorwater. Om een reactie te voorkomen of te beperken, kun je op verschillende dingen letten. Zo kunnen mensen met een huidaandoening de huid voorafgaand aan het zwemmen insmeren met een crème om uitdroging tegen te gaan. Wat kun je merken als je niet tegen chloor kunt? Mensen die last hebben van chloor kunnen problemen krijgen aan de luchtwegen. Mensen die astmatisch zijn zullen snel last hebben van hun longen. Anderen kunnen meer last hebben van heftige niesbuien, tranende en/of pijnlijke ogen en men kan een algemeen gevoel van zware verkoudheid hebben. De klachten zullen na het verlaten van de spa langzaam afnemen, maar deze kunnen wel één tot enkele dagen nog aanhouden. Bij steeds meer mensen zijn de klachten zo hevig, dat zij niet meer in staat zijn naar het zwembad te gaan en dus hun zwemactiviteiten moeten staken. Wat te doen bij een allergie voor chloor? Tegen de allergie voor chloor zelf valt niet echt niets te doen. Bij allergieën is het vermijden van het allergeen (de oorzaak) het belangrijkste om geen klachten meer te krijgen. Mensen met een milder klachtenpatroon bij het zwemmen in een zwembad met chloor, kunnen er baat bij hebben vóór het zwemmen een tabletje tegen allergie te slikken(op recept van uw huisarts). Ook kan het helpen om een aantal dagen voor het zwemmen een neusspray tegen het niezen en snotteren te gebruiken (een middel wat ook tegen hooikoorts klachten wordt gebruikt). Voor mensen met heftige klachten geldt helaas dat zij het zwemmen in ons spa , echt zullen moeten vermijden. Wanneer naar de dokter? Wanneer je last hebt van hevige benauwdheid na het zwemmen is het beter om even de huisarts te bezoeken. Ook wanneer je toch wilt zwemmen, ondanks dat je klachten krijgt is het verstandig eerst je huisarts te raadplegen voor een bezoek aan ons spa. Zijn er alternatieven voor chloorzwembaden? Nee, alleen een zee, een rivier of een meer is mogelijk. Dit kan in Nederland helaas alleen maar in de zomer. Overigens zal iemand met een allergie voor chloor minder last hebben van klachten in een (openluchtzwembad). De chloordampen verwaaien in de open lucht, waardoor er minder in de luchtwegen terechtkomt, ons spa beschikt alleen over overdekte zwembaden en bubbelbaden. Heeft u ooit last (gehad) van een van de bovenstaande klachten? Maar wil u toch reserveren?, dan reserveert u op eigen risico we hebben u vooraf ingelicht over ons zwembadwater.*kosteloos annuleren is niet mogelijk* In geen geval kan de spa verantwoordelijk worden gesteld voor ongevallen of voor lichamelijke of materiële schade die veroorzaakt wordt door gebruik van ons zwemwater.
Het hele VIP SPA Team wenst u een aangenaam en veilig verblijf toe.